Karaoke - Reisverslag uit Shibuya, Japan van Daan Bor Mats Theo Miran Kroon - WaarBenJij.nu Karaoke - Reisverslag uit Shibuya, Japan van Daan Bor Mats Theo Miran Kroon - WaarBenJij.nu

Karaoke

Blijf op de hoogte en volg Daan Bor Mats Theo Miran

17 Augustus 2015 | Japan, Shibuya

Vanochtend gaan we naar Electric City. Dat schijnt een volledig over the top centrum te zijn voor electronica en aanverwante zaken. Helaas zit het enigszins bij ons vandaag, dus we moeten eerst ruim een half uur in de metro. Dat niet alleen, maar het blijkt ook onze eerste dag in Japan met regen. Gek genoeg word ik van de regen minder nat dan van de zon....

Electric City is inderdaad over the top. En over the hill. Er wordt met name hardware verkocht. Maar net het mooie spul. En ook niet echt goedkoop, zelfs aardig duur. We gaan naar een winkel die vintage computer systemen en spellen verkoopt. De kids vinden dat erg leuk, maar ook dat blijkt niet echt voor vriendenprijsjes aan de man gebracht te worden. We besluiten om wat te gaan lunchen bij de KFC en daarna door te gaan naar Harajuku om comics te bekijken.

Waarschijnlijk zijn ze van suiker, die Comics, want we komen er geen een tegen. En we zitten toch in hardcore Comic gebied. Dan maar door de Takeshita Dori gelopen. Nadat we door de straatjes hebben gelopen en wat winkeltjes hebben gekeken, komen we fam Huijgens weer tegen (uiteraard hadden we wat afgesproken. De kans dat je per toeval bekenden tegen het lijf loopt in Tokyo is zo goed als nihil).

Nadat we nog wat in Harajuku hebben rondgelopen, besluiten we om naar Shinjuku te gaan. Nog zo'n over the top gebied in Tokio. Maar nog niet over the hill! Erg vette Neon, waar je maar kunt kijken. We gaan eten bij een Indiaas restaurant. Prima eten.

We lopen weer wat verder. Onderweg komen we diverse Karaoke tenten tegen. En tja, when in Tokyo, do like the Tokyoites! Dus we gaan een karaoke tent binnen. We boeken een ruimte op de 9e, met uitzicht op Shinjuku! En met We are the world en een Abba medley. Wat wil een mens nog meer! Voor de kids moet dit een soort equivalent van de Heimat Abend zijn geweest, waar wij vroeger mee naartoe moesten. Ik weet nog dat ik daar niet bepaald vrolijk van werd, En mijn broer, zus en nichten ook niet.

Toch was de Karaoke erg gezellig, en voelen we ons Japanser dan de Japanners. Zelfs al was het maar een half uurtje! We nemen de metro terug naar ons appartement en gaan daarna slapen.

Verslag uit: Japan, Shibuya

Nippon!