Tja - Reisverslag uit Shibuya, Japan van Daan Bor Mats Theo Miran Kroon - WaarBenJij.nu Tja - Reisverslag uit Shibuya, Japan van Daan Bor Mats Theo Miran Kroon - WaarBenJij.nu

Tja

Blijf op de hoogte en volg Daan Bor Mats Theo Miran

18 Augustus 2015 | Japan, Shibuya

Vandaag maar weer om 10u opgestaan. Hoe verder we vorderen in de vakantie, hoe vaker we wat rustmomenten nodig hebben... Als ik uit het appartement naar buiten kijk, meen ik in de verte Mt Fuji te kunnen ontwaren. Dat zal toch niet? Het schijnt overigens wel dat je hem op een heldere dag vanuit Tokio kunt zien. Maar zo helder is het nu ook weer niet.

Hoe dan ook, we gaan naar het Metropolitan Gvt gebouw. Van daaruit heb je een mooi uitzicht over Tokyo (202 m hoog). Helaas zit Mt Fuji inderdaad toch weer in de wolken. Chagrijnig wijf... Toch is het uitzicht over Tokyo weer erg mooi.

Helaas gaat het vandaag weer totaal niet met Bor en Mats. Na ontelbare waarschuwingen zit er niets anders op dan Bor terug te brengen naar het appartement. Er is geen land met 'm te bezeilen vandaag.

Ondertussen heeft Mats met Joep Huijgens contact gehad. Zij zijn in Shinjuku aan het winkelen en zijn over een kwartier in de gokhal. Volgens Joep. Dus wij naar Shinjuku om naar de gokhal te gaan. Station Shinjuku is nog een groter doolhof dan Shibuya. Omdat we ook niet zeker meer weten waar we gisteren nu precies zijn uitgekomen, is het even zoeken geblazen. Welke uitgang? Noord, Oost, Zuid, West? We denken dat het West is. Als we boven de grond komen blijkt het echter niet de juiste te zijn. Aan de gebouwen te zien, moeten we oost hebben. Dus weer terug het doolhof in om de East Exit te zoeken. Dat lukt uiteindelijk, en inderdaad, dat blijkt de goede te zijn.

We lopen naar de gokhal waar we afgesproken hebben. Na 20 min krijgen we bericht van Joep dat ze zo naar de metro gaan. Naar de metro gaan? Ze waren toch al in Shinjuku? Niet dus. Na een uur nog steeds geen familie Huijgens. Langzaamaan beginnen we wat chagrijnig te worden. Weer 10 minuten later geeft Bas aan Daan door dat ze nu echt in de laatste metro zitten en zo op station Shinjuku zijn. Weer een kwartier later zijn ze er eindelijk.... Joep geeft Mats de schuld, Mats Joep... Hoe dan ook, ze zijn er en ze kunnen het gokpaleis in. Wij gaan met Marly en Cecil een bar in om wat te drinken. Gezellig weer. We nemen afscheid van de familie Huijgens, het is hun laatste dag in Tokyo.

Om 18.00u gaan we weer terug naar het appartement. We gaan wat bij de pizzeria in de buurt eten. Erg hip en erg lekker! Nog even wat inkopen doen in de supermarkt voor de avond en voor het ontbijt. Vandaag zijn we op tijd terug in het appartement. Het is pas 20.00u. Vanavond lekker wat films kijken enzo! Morgen alweer de laatste dag van onze vakantie.....

Verslag uit: Japan, Shibuya

Nippon!