Vertrek naar Nippon! - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Daan Bor Mats Theo Miran Kroon - WaarBenJij.nu Vertrek naar Nippon! - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Daan Bor Mats Theo Miran Kroon - WaarBenJij.nu

Vertrek naar Nippon!

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Daan Bor Mats Theo Miran

28 Juli 2015 | Rusland, Moskou

Na veel voorbereidingen is het dan eindelijk zover: we gaan naar Nippon, het land van de reizende zon. Omdat we hoorden dat het lastig is om op de bonnefooi te reizen in Japan, hebben we dit keer vrijwel alles van tevoren geboekt: treinen en hotels. Bij vertrek moeten we alleen de laatste dagen in Tokio (aan het eind van de vakantie) nog boeken. Dit wordt onze eerste reis dat ik niet af en toe m'n moeder kan bellen om te vertellen hoe het gaat :(... Ondanks dat heb ik er toch ontiegelijk veel zin in!

We beginnen onze reis in stijl: met de trein. We komen goed op tijd aan op Schiphol. Bij de incheckbalie van onze Russische vliegvrienden van Aeroflot is het een drukte van jewelste. Navraag leert dat het zeer slecht weer is in Moskou en dat het vliegtuig ruim een uur vertraging heeft. We hebben maar 1,5 uur om over te stappen in Moskou.... als dat maar goed gaat. Nadat we eindelijk onze bagage hebben afgegeven en nog een hamburger naar binnen hebben gewerkt, begint het wachten bij de gate. Uiteindelijk vertrekt het vliegtuig met zo'n 1,5 a 2 uur vertraging.

De vlucht op zich gaat voorspoedig. Weinig te merken van slecht weer. Boven Moskou moeten we echter nog wel zo'n 3 kwartier cirkelen omdat het toch geen goed weer is. Als we uiteindelijk landen is het 20.45 hr. Terwijl het vliegtuig nr Tokio eigenlijk om 18.05 zou vertrekken.

In een groep van zo'n 25 andere Nederlanders rennen we naar het volgende vliegtuig. Onderweg roept iemand dat reizigers voor Tokio achter haar aan moeten. Dat doen we dus. Na echter 15 min doelloos ergens te wachten op niks, besluiten we toch door te rennen. Langs de douane naar de gate. Blijkt het vliegtuig net weg...Wat een oeters dat ze niet even wachten of duidelijk omroepen dat het vliegtuig zit te wachten op de laatste overstappers...

Dus maar met z'n allen naar de aeroflot balie. Nee, het vliegtuig is echt weg. En ja, het volgende vliegtuig vertrekt over 24u. En nee, we mogen Moskou niet in zonder visum. En oh ja, ze hebben ook geen hotel voor ons. 24u rondhangen op dit uitermate gezellige vliegveld?? Er blijkt niets anders op te zitten. Wel krijgen we nog een sneaky tip van een medewerker dat er op het vliegveld nog een hotel zit dat kamers per uur verhuurt.... Wij er met z'n allen op af. Inderdaad, er zijn nog kamers. Slechts 200 Euri per nacht. Nou ja, we gokken er maar op dat de verzekering betaalt. 24 uur rondhangen gaat echt niet...

Na in ieder geval enigszins geslapen te hebben, staan we rond 10.30 op. We gaan even ontbijten. Wat een ontiegelijke chagrijnen blijken onze Russische vrienden. Geen lachje kan eraf, de minachting druipt ervanaf. Nou ja, het is niet anders. We zitten onze tijd maar uit met een beetje kletsen met de andere gestrande reizigers. Schept wel een band... tergend langzaam kruipt de tijd naar 19.00 hr. Maar ook dat moment breekt een keer aan. Nog een kleine vertraging van een half uur erover heen en dan eindelijk de lucht in. Tokio here we come!

• 03 Augustus 2015 - 21:46

Ans:

Jullie hebben de vertraging en het niet lekker slapen goed doorstaan en hebben uiteindelijk Tokyo bereikt..het had wat sneller gekund, maar eind goed al goed. Gr..voor stoere kroontjes..die staan hun man..liefs, uit een heel warm den bosch. 31 gr..

Verslag uit: Rusland, Moskou

Nippon!