Miyajima - Reisverslag uit Hiroshima, Japan van Daan Bor Mats Theo Miran Kroon - WaarBenJij.nu Miyajima - Reisverslag uit Hiroshima, Japan van Daan Bor Mats Theo Miran Kroon - WaarBenJij.nu

Miyajima

Blijf op de hoogte en volg Daan Bor Mats Theo Miran

07 Augustus 2015 | Japan, Hiroshima

Vandaag een uitje met de familie Hujigens. We hebben afgesproken om op Miyajima te gaan kijken, een eiland dat iets voor de kust bij Hiroshima ligt. Het is beroemd vanwege de floating Torii.

We hebben afgesproken om om 10u op het station te zijn. Uiteraard zijn we er dan ook om die tijd. We nemen de boemel naar Miyajima. Het is maar een kort ritje, een klein half uurtje. Van daaruit moeten we de ferry nemen, ook weer een half uurtje, naar het eiland. Als we naar het eiland varen zien we de torii al in de zee liggen. Ziet er imposant uit. Op het eiland zelf staat verder een grote tempel en veel herten. Ja, herten. Waarom is niet helemaal duidelijk. Maar ze zijn er. En ze hebben zo te zien al aardig wat toeristen voorbij zien trekken, want ze kijken nergens meer vanop. En wij ook niet.

Nadat we ook vanuit de eilandkant de Torii uitgebreid hebben bezichtigd en gefotografeerd, moet de fam Huijgens weer afscheid nemen. Zij hebben nog een train to catch, want ze moeten vandaag nog naar Himeji (een van de beroemdste kastelen van Japan, en die zijn er een hoop, haha). Wanneer Marly en Cecil zijn vertrokken, lopen wij nog wat over het eiland. Na een uurtje nemen ook
wij de ferry terug naar het vaste land. Daarna weer de boemel en uiteindelijk komen we weer in Hiroshima uit. De kids willen nog een keer naar het speelhol. Dat komt ons niet heel slecht uit, want we moeten nog kadootjes kopen voor Bor's verjaardag morgen.

Na uitgebreid zoeken slagen we uiteindelijk: wat voetbal-achtige zaken (altijd goed bij Bor) en nog wat grappige kadootjes uit de Tokuya Home, een winkel die alles verkoopt waarvan je niet wist dat je het zocht (deze zin had ook wel in het Koningslied gepast ben ik bang). Wij daarna de kids weer opgepikt.

We gaan eten in een Japanse vd Valk. Snel, niet te duur en toch niet slecht. Prima voor na zo'n lang dag. Ik wil nog een keer langs de A-bomb dome in het donker. Blijft een indrukwekkend gebouw. Overigens las ik gisteren dat het is ontworpen en gebouwd in 1915 door een Tsjechische architect genaamd Letzel. What's in a name.

We nemen de trein en de bus terug en zijn vervolgens rond 21h weer in ons hostel. Even chillen en daarna lekker slapen. In een koele kamer. Overigens had ook deze eigenaar weer een blaatverhaal over natuurlijke ventilatie enzo... Nou, ik merk er niks van. Maar van de airco wel.

Verslag uit: Japan, Hiroshima

Nippon!