Yugawara - Reisverslag uit Osaka, Japan van Daan Bor Mats Theo Miran Kroon - WaarBenJij.nu Yugawara - Reisverslag uit Osaka, Japan van Daan Bor Mats Theo Miran Kroon - WaarBenJij.nu

Yugawara

Blijf op de hoogte en volg Daan Bor Mats Theo Miran

14 Augustus 2015 | Japan, Osaka

We beginnen de dag met het gebruikelijke ochtendritueel van een reisdag: vroeg opstaan, inpakken, snel ontbijten en met de metro naar het Shinkansen station. Vandaag een relatief lange reisdag: we zitten maar liefst 2,5 uur in de Shinkansen. Van Shin-Osaka (Shin betekent 'nieuw', voor de Shinkansen zijn nl vaak nieuwe stations aangelegd) naar Atami. Vandaar dan nog met een boemel naar Yugawara. Dit traject is beroemd omdat het langs de Fuji voert (waar de bekende plaatjes van de bullet train voor de Fuji vandaan komen). Fuji heeft echter geen zin om mee te werken en hult zich in nevelen.

Om half 2 zijn we in Yugawara. Masato, onze nieuwe host, heeft beloofd ons te komen halen. Want de weg schijnt nogal steil te zijn. Nou prima dan. Masato komt met een echt ontiegelijk kleine dinkytoy aan. Daar kan net 1 rugzak en een passagier bij. Dat wordt een paar keer rijden. Daar heeft Masato, die zich ontpopt als vrolijke ADHD'er, geen probleem mee. Vrolijk rijdt hij een paar keer de berg op en neer. En steil is ie! Gaan we niet lopend doen.

De plek blijkt een soort studentenkot. Maar dan erger. De keuken is op z'n zachtst gezegd nogal viezig. Zal wel m'n koksopleiding zijn van de afgelopen jaren, want vroeger kon ik daar prima tegen. Tja.

Nadat we ons hebben geinstalleerd besluiten we om naar het strand te gaan. Onderweg komen we langs een McD, dus... 20 minuten later vervolgen we onze weg. Het strand blijkt toch wel iets aparts. Het bevindt zich half onder een snelweg. Verder heeft het zwart zand en zijn er niet of nauwelijks zitplaatsen. Bor en Mats vinden het echter geweldig. Om 3u duiken ze het water in om er niet eerder dan half 7 weer uit te komen... als een van de laatste gasten verlaten we het strand weer.

We lopen terug. In de hoop/verwachting een restaurantje te vinden. Valt toch wat tegen. Het bbq restaurantje waar tripadvisor ons naar verwijst, blijkt niet te bestaan. Alternatieven blijken niet beschikbaar. Vlakbij het station lopen we tegen een restaurant aan dat een combi van de McD, Van de Valk en een Japans restaurant blijkt te zijn. Het is niet anders. Voordeel is wel dat je weer snel buiten staat.... Een half uur later kunnen we al op taxi jacht bij het station. 3 taxi's doen echt ontiegelijk moeilijk. Ze willen niet meer dan 4 personen vervoeren. Dan niet. Bij de 4e vragen we het niet meer. Ik ga voorin zitten, de anderen schuiven meteen op de achterbank. Die strategie blijkt beter te werken. 3 minuten later zijn we thuis. Nog even wat kletsen en naar bed.

• 16 Augustus 2015 - 22:24

Opa Kroon:

Leuk jongens vooral die dincky toy, of schrijf je dat anders ?,
    Ja de eerste Japanse auto's waren echt veel te klein voor die grote Europeanen .
    Ja en dan aan een zwart strand ligt volgens mij niet zo lekker maar de jongens vonden het leuk nou wat wil je nog meer?
    Geniet nog een paar dagen knuffels van mij
    Opa

Verslag uit: Japan, Osaka