Arashiyama en Kinkaku-ji - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Daan Bor Mats Theo Miran Kroon - WaarBenJij.nu Arashiyama en Kinkaku-ji - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Daan Bor Mats Theo Miran Kroon - WaarBenJij.nu

Arashiyama en Kinkaku-ji

Blijf op de hoogte en volg Daan Bor Mats Theo Miran

04 Augustus 2015 | Japan, Kyoto

Vanochtend doen we het even wat rustiger aan. We hebben de afgelopen dagen weer een aardig moordend vakantie-tempo aan de dag gelegd. En met deze temperaturen wreekt zich dat op een gegeven moment. De remedie is eenvoudig: gewoon rustiger aan doen. We staan nu dus om 9.30 op. En als klap op de vuurpijl mogen de kids dan ook nog kiezen of ze mee willen ontbijten of niet. Daan gaat wil mee, Mats en Bor blijven op de kamer. Vage fratsen op de telefooon uithalen. Miran, Daan en ik gaan dus met z'n 3-3n ontbijten. Lekker relaxed, in een prima tentje vlak om de hoek van het hotel. Na het ontbijt gaan we uiteraard Bor & Mats halen.

We gaan vandaag naar Arashiyama, wat redelijk in een hoek van Kyoto ligt. We gaan dus met de trein. Lopend naar het station en dan de lokale boemel naar Arashiyama. Van het station aldaar lopen we eerst naar het bamboo forrest. Volledig soaked komen we aan (althans Bor en ik, de anderen hebben daar toch minder last van). Het bamboo forrest is aardig, maar als je er 100 meter in gelopen hebt, heb je het ook wel weer gezien. Als je erdoor bent, kom je bij de tempel uit, Tenryi-ji. Het is een erg mooi exemplaar, en de tuin eromheen mag er ook zijn! Even uitrusten en dan weer verder het bamboo forrest in.

We lopen het forrest door richting de rivier. Daar scoren we weer ontiegelijke hoeveelheden gekoelde drank. Ook dat is wel een Japans dingetje: waar je ook komt, een drank automaat is nooit ver weg. Goed gesorteerd, lekker gekoeld en niet duur. En ook vrijwel nooit leeg. Moet toch een uitgekiende organisatie achter zitten die 's nachts alle automaten bijvult (je ziet ze namelijk ook vrijwel nooit bijgevuld worden).

Op de rivier kun je een boottochtje van een half uur doen. Voor de lieve prijs van meer dan 7000 Yen, meer dan 50 Euro. Tja, dat roept dan toch wel weer de Nederlander in je wakker. Doen we dus niet. In plaats daarvan lopen we door naar het station waar we een ijsje nemen (ook leuk).

Vervolgens nemen we de trein naar Kinkaku-ji. Het is een van de bekendste plaatjes van Japan, real eye-candy. Een gouden tempel aan een mooie vijver met uitzicht op de bergen eromheen. Helaas is de tempel niet open. En is het huidige exemplaar een herbouw van het oorspronkelijke complex, zoals overigens veel van de tempels en kastelen in Japan. Veel is vernietigd in de oorlog. Maar deze, de Kinkaku-ji mag er dus zeker zijn! Trouwens te merken ook aan het aantal toeristen. Het krioelt ervan. We lopen nog even wat door de tuinen en besluiten om daarna terug te gaan naar het hotel. We gaan even relaxen. Vervolgens eten in de buurt van het hotel. Erg lekker en niet duur. Daarna weer terug naar het hotel en nog even chillen.

Verslag uit: Japan, Kyoto

Nippon!