KL revisited - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Daan Bor Mats Theo Miran Kroon - WaarBenJij.nu KL revisited - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Daan Bor Mats Theo Miran Kroon - WaarBenJij.nu

KL revisited

Door: kroontjesinazie

Blijf op de hoogte en volg Daan Bor Mats Theo Miran

20 Juli 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

Zo, het eerste blogje van onze tweede reis naar Azie. Nadat we vorig jaar een Maleisie rondreis hebben gemaakt, gaan we dit keer naar Cambodja en Vietnam. Maar eerst nog een kort bezoekje aan KL! Altijd lekker om weer terug te zijn. Lekker vochtig en warm, veel drukte in Chinatown, lekker eten, en natuurlijk veel verkopers van kwaliteitsspulletjes.
Natuurlijk ging er weer een enerverend tripje aan vooraf. Voor dag en dauw opstaan, met z'n allen in de auto gepropt en op weg naar vliegveld Eindhoven. Na een korte vlucht geland op Stansted en dan weer het GROTE wachten. Dit keer 8 uur en wat meer. De arbowet heeft ook toegeslagen bij Airasia, want de crew is gisteravond wat later aangekomen in Engeland en moet de rusttijden eerbiedigen. De vertraging blijft beperkt tot een uur. Ondanks dat vliegt de tijd voorbij, maar wat wil je dan ook op een vliegveld. Het vliegtuig in dan maar wachten tot je in gebrekkig Engels te horen krijgt dat de descend is ingezet. Het vliegtuig uitstappend is het eerste dat opvalt uiteraard de temperatuur en vochtigheid. De kids vinden het dit keer geen enkel punt, ze beginnen er al aan te wennen. De reis van vliegveld naar KL begint al routine te worden, met bus en metro. In Swiss Inn hebben we een fijne kamer.
Na wat opfrissen gaan we lekker eten, uiteraard bij Tewi, die ons vorig jaar nog een dagje heeft rondgereden in KL. Er ontstaat wat verwarring bij de kids als Tewi ons ook na herhaaldelijk aandringen van onze kant ons nog niet lijkt te (willen?) herkennen. Uiteindelijk kiest hij eieren voor zijn geld en zegt Mats te herkennen. We besluiten zijn uitleg te accepteren en ons tegoed te gaan doen aan een heerlijk diner bestaande uit sizzling chicken, prawn crackers, shrimps en uiteraard het nodige tiger beer. Als we het op hebben slepen we ons naar bed om wat bij te komen van al het reizen en wachten.
De volgende ochtend ontbijten we met Nasi Lemak en geroosterd brood met suiker. Het reisdoel voor de dag is snel gevonden. Het begint met T en eindigt op win Towers. Lekker zwemmen in het zwembad achter de torens en nog wat inkopen gedaan in de shopping mall. De aanschaf van een keyboard met bijpassend kunstleren beschermhoes voor de ipad brengt wat beroering in de familie teweeg, maar dat mag de pret niet drukken.
Na urenlang staren naar dat wonder van architectuur en uiteraard weer aardig wat Mb-tjes op de gevoelige plaat (of in het digitale tijdperk flashcard) besluiten we terug te gaan naar Chinatown. Ons nieuwe doel is het schoon laten eten van je voeten door kleine visjes. Klinkt omslachtig, maar is niets meer dan je voeten in een soort aquarium steken en binnen de kortste keren hangen je voeten tot aan je enkels vol met guppen. Het voelt aan alsof je je voeten in een bakken vol met kleine borsteltjes steekt. De eigenaar zegt dat je ook je hoofd erin kunt steken. Als bewijs laat hij een foto zien. Stelt niet echt gerust dit soort kiekjes. Wie weet wat ie er nog meer in dompelt als het wat minder druk is....
's Avonds gaan we na enige omzwervingen toch maar weer eten bij Tewi. Het eten is echt heerlijk, en hij doet nu echt zijn best om ons weer te herkennen. Dat stelt de kids weer gerust. Daarna weer lekker shoppen in Chinatown. Een jeans hoesje voor de blackberry, t-shirts met angry birds en baby milo en wat dies meer zij.

We vinden het geweldig om weer terug te zijn KL. Wat wel opvalt, is dat het allemaal weer wat toeristischer is dan vorig jaar. Veel Nederlanders, ook types die je hier niet meteen verwacht. Henk en Ingrid zullen zich binnenkort ook wel thuisvoelen hier. Alhoewel, ook het aantal boerka's dat we aantreffen is aanzienlijk toegenomen sinds vorig jaar.

Morgen nog een dagje hier. Daarna het grote avontuur en vliegen we door naar Cambodja en Vietnam. We hebben er zin in.

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Cambodja Vietnam Borneo