A funky little town: Padangbai - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Daan Bor Mats Theo Miran Kroon - WaarBenJij.nu A funky little town: Padangbai - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Daan Bor Mats Theo Miran Kroon - WaarBenJij.nu

A funky little town: Padangbai

Blijf op de hoogte en volg Daan Bor Mats Theo Miran

24 Juli 2012 | Indonesië, Ubud

Zoals gezegd waren het hotel in Sanur zodanig beu (en dan met name de baasmiep) dat we besloten hadden geen dag langer dan noodzakelijk te blijven. Vandaag gaan we dus naar Padangbai. Dat komt ook mooi in het reisschema uit trouwens, want dan zijn we gewoon vroeg bij de boot naar Lombok (Lembar).

Omdat onze chauffeur gisteren wel aardig was en hij ons voor een mooi prijsje wel naar Padangbai wilde brengen, besluiten we weer met hem te gaan. We willen graag toch nog eerst even langs Kuta gaan, want dat moet je toch gezien hebben als je in Bali bent geweest. Tja, wat te zeggen? Het is een mooi strand, maar het is zoals wel te verwachten was erg toeristisch. Dat uit zich in nog vasthoudender verkopers, uiteraard heel veel toeristen en dientengevolge ook heel veel verkeer. Helaas is onze chauffeur niet echt van de rappe. In tegenstelling tot onze kamikaze vrienden in Java die echt overal, ook waar het echt niet kan, alles rechts en links passeerden, sluit deze vriend juist overal bij alle files en ander oponthoud wel heel erg netjes achteraan. Als ie ergens in moet voegen stopt hij eerst en als ie maar in de verte een stip van een naderende auto of brommer ontwaardt laat hij die eerst voorgaan. Jammer.
Maar goed, het strand van Kuta is wel aardig. Miran laat haar nagels doen en wij nemen een cola, fanta of Bintang. De jongens proberen nog te surfen, maar de golven blijken toch te hoog hier.

Tegen een uur of 4 besluiten we om door te rijden naar Padangbai. Dat is het kustplaatsje van waaruit de slowboat naar Lombok vertrekt. Onze chauffeur stelt voor om langs een batik centrum en een zilversmid te rijden, dat is erg leuk om te zien volgens hem. Het batikcentrum is wel aardig, maar van het batik proces zie je weinig tot niets. Je kunt er wel mooie batik schilderijtjes, sarongs, blousen, slippers etc kopen. Daarna door naar de zilversmid. Hij staat op het punt zijn deuren te sluiten maar we mogen toch nog even naar binnen.

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Indonesië