Reis naar Nha Trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Daan Bor Mats Theo Miran Kroon - WaarBenJij.nu Reis naar Nha Trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Daan Bor Mats Theo Miran Kroon - WaarBenJij.nu

Reis naar Nha Trang

Door: kroontjesinazie

Blijf op de hoogte en volg Daan Bor Mats Theo Miran

04 Augustus 2011 | Vietnam, Nha Trang

Na een korte rit met de taxi komen we bij het treinstation. We zijn goed op tijd, de trein vertrekt om 21.35 en we zijn er om ongeveer 21.20. Op het station staat maar 1 trein, dus daar kan in ieder geval niets mee mis gaan (uiteraard wel even gecheckt of de trein naar Nha Trang gaat). Nu alles blijkt te kloppen kunnen we de trein ingaan. Onze plaatsen blijken in de voorste wagon te zitten en dat is nog best een eind lopen.

Als we de wagon binnengaan, begint me een angstig gevoel te bekruipen. Het blijkt een dubbeldekker trein te zijn. We zitten in het bovenste gedeelte, waar ik nauwelijks kan staan. Dat is op zich nog niet zo erg. Het wordt pas echt vervelend als ik de zitplaatsen zie. Ze zijn maatje 'XS' voor een gemiddelde Vietnamees. Omdat die op zich al niet groot zijn, is dit dus echt heel erg klein. Ik friemel me in de stoel, maar kan mijn benen nergens kwijt. Als ik mijn hoofd wil neerleggen, klapt het gewoon naar achter over de stoel. En dat 10 uur lang? Ik bereid me voor op een ellendige tijd. De kids zitten op zich prima. Miran zit naast een Vietnamees meisje dat een jaar in Amerika heeft gestudeerd en dus goed Engels kan. Ze blijkt een lerares op een school te zijn. 
Na een uur opgevouwen te hebben gezeten krijg ik het gevoel dat ik het niet ga  redden. Dit blijft ook niet onopgemerkt voor alle overige passagiers. Grote hilariteit. Zij hebben makkelijk praten met hun 1 meter 60. Na een tijdje kan ik me toch weer wat meer ontspannen en lees een boek. Ik val zelfs in slaap! Als ik wakker word is het 7 uur 's ochtends. Nog maar 2 uur te gaan, dus dit gaan we ook wel weer overleven. De kids zijn allemaal goed uitgerust, ze hebben prima kunnen slapen, en ook Miran heeft het goed doorstaan. 

In Nha Trang nemen we een taxi. Wel eerst een vaste prijs afgesproken, 50.000 Dong. Klinkt veel, maar is maar 2,5 Dollar. We komen aan bij ons hotel dat er prima uitziet. Nha Trang zelf heeft iets Lloret de Mar achtigs. Niet helemaal wat we zoeken, maar voor ons doel - duiken! - prima geschikt. 

We gaan ontbijten op het strand en voor de kids staan er speeltoestellen. De kids vinden het geweldig. De rest van de dag brengen we al zwemmend, lezend en spelend door. We liggen op een bank onder een parasol en kunnen prima relaxen. 's Middags regelen we een duiktrip voor de volgende dag. Daan en ik gaan 2 duiken maken. Miran en de kids gaan snorkelen en mogen ook 2 try dives maken. Mats en Bor vinden het fantastisch!

's Avonds gaan we eten bij La Taverna, inderdaad een Italiaans restaurant. De pizza en spaghetti zijn een welkome afwisseling op het Oosters menu wat we normaal gesproken hebben. 

's Avonds besluiten we om nog een dagje bij te boeken bij het hotel. We hebben namelijk in eerste instantie maar voor 1 dag geboekt, omdat we niet goed wisten wat we konden verwachten. 

Op tijd naar bed, want morgen al weer vroeg op om de eerste duik te maken. 

Verslag uit: Vietnam, Nha Trang

Cambodja Vietnam Borneo

Recente Reisverslagen:

11 Augustus 2011

Home Sweet Home

09 Augustus 2011

Uitdrijven

08 Augustus 2011

Bor Jarig!

07 Augustus 2011

een reis van 22,5 uur

06 Augustus 2011

Duiken in Nha Trang, the final
Daan Bor Mats Theo Miran

Actief sinds 20 Juli 2011
Verslag gelezen: 82
Totaal aantal bezoekers 24803

Voorgaande reizen:

27 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Nippon!

01 Juli 2013 - 25 Juli 2013

Turkije

06 Juli 2012 - 01 Augustus 2012

Indonesië

18 Juli 2011 - 10 Augustus 2011

Cambodja Vietnam Borneo

Landen bezocht: