Lovina Beach - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Daan Bor Mats Theo Miran Kroon - WaarBenJij.nu Lovina Beach - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Daan Bor Mats Theo Miran Kroon - WaarBenJij.nu

Lovina Beach

Blijf op de hoogte en volg Daan Bor Mats Theo Miran

17 Juli 2012 | Indonesië, Batavia

We hebben besloten om vandaag een rustig dagje in te plannen na de inspannende trip naar Bromo. Gus, de Amerikaanse eigenaar van het hotel heeft ons aangeboden om ons in het dorp af te zetten. Dat is zo'n 4 km verwijderd van ons hotel. Hij brengt ons via wat achteraf straatjes zodat we ook een idee krijgen van de omgeving.

Het eerste wat opvalt is uiteraard het grote verschil met Java: hier staan overal Hindu tempels. Die tref je in Java niet of nauwelijks aan, daar tref je vrijwel alleen Moskeeën aan. Verder hangt in Lovina Beach een wat meer Spanje achtige sfeer, uiteraard vanwege het strand.

In het dorp gaan we eerst wat kleren kopen, want ik heb nog steeds mijn rugzak niet terug mogen ontvangen van de vrienden van Malaysian Airlines. Ik heb overigens ook niet de indruk dat ze er ook maar 1 vinger uitsteken om me te helpen. Maar goed, met een extra t-shirt, een zwembroek en een sarong kom ik al een heel eind. Miran koopt ook een mooie sarong.

We gaan eten aan een tentje aan het strand en als we nog een biertje en een colaatje hebben gedronken nemen we de Bemo terug naar het hotel. Een Bemo is een soort klein busje, vergelijkbaar met de busjes die je ook wel op een draaimolen op de kermis aantreft. Als je op de bank achterin plaatsneemt zit je ofwel met je knieën in het gezicht van een medepassagier, ofwel komen ze boven je eigen kin uit. Maar goed, je hoeft er niet mee naar het andere eind van de wereld te reizen en voor 20 ct de man mag je niet teveel eisen stellen.

Als we in het hotel aankomen nemen de boys een verfrissende duik in het niet al te grote maar daarom niet minder prettige zwembad. Altijd fijn zo'n plasje voor de deur. De zee zou ook kunnen, maar het zandstrand is zwart ipv witzand en in het water liggen overal stenen en rotsjes. Om bij te komen van deze enorme stress besluiten we om maar eens een goede massage laten doen. Allemaal, behalve Bor. Die houdt niet zo van dat gepluk en gefriemel aan zijn lijf. Denkt ie.

Om 7 uur gaan we eten en daarna nog even de activiteiten voor de volgende dag afstemmen. We besluiten om morgenvroeg maar weer eens lekker vroeg uit de veren te gaan. Dit keer om dolfijnen op zee te gaan spotten. Dat houdt in dat we weer om half 6 moeten opstaan. Kunnen die beesten niet een keer op een normale tijd gaan ontbijten?

• 23 Juli 2012 - 21:55

Ans Van Beek:

hoi,hoi, wat vervelend dat de rugzak nog steeds niet boven water is gekomen, maar The, ik denk dat jij in een sarong een foto waard bent geweest, dus elk nadeel heb z`n voordeel,om maar eens iemand te citeren. hi,hi,hi.En na een rustige dag een massage is ook niet verkeerd. Nog een fijne vakantie, xxxx Cor en Ans

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Indonesië