Ubud-Sanur - Reisverslag uit Şānūr, Palestina van Daan Bor Mats Theo Miran Kroon - WaarBenJij.nu Ubud-Sanur - Reisverslag uit Şānūr, Palestina van Daan Bor Mats Theo Miran Kroon - WaarBenJij.nu

Ubud-Sanur

Blijf op de hoogte en volg Daan Bor Mats Theo Miran

22 Juli 2012 | Palestina, Şānūr

Gisteravond hebben we nog geregeld dat de chauffeur van ons hotel ons naar Sanur kan brengen. Het hotel zelf was vrij eenvoudig geregeld. Ik heb een adresje uit de Michelin gids gebeld en dat had nog 2 kamers beschikbaar, vlak bij het strand. Bij aankomst blijkt het aan de hoofdstraat van Sanur te liggen. De kamers zijn nogal apart gesitueerd, aan een gang. De kamers zelf zijn ook niet echt speciaal. Volgens de Michelin gids was vooral het management erg aardig, maar daar merken we ook niet veel van. Au contrair... K-gids...

Maar goed, we hebben kamers. Nadat we ons geinstalleerd hebben besluiten we om langs de boulevard te gaan wandelen. Het barst er helaas van de verkopers, die ook redelijk vasthoudend zijn. Dus maar af en toe een vriendelijk doch dringend verzoek om ons even wat met rust te laten. Dat helpt, soms. Toch heeft het toch ook wel zijn voordelen, want de G-shock van Daan heeft natuurlijk ook een enorme aantrekkingskracht op de andere twee. Van ons mogen ze gaan onderhandelen met de verkopers, maar uiteraard mogen ze niet meer betalen dan dat we voor die van Daan hebben gedaan. Op een gegeven moment treffen ze een verkoper die begint op 300K voor 1, maar waar ze na enig aandringen uitkomen op inderdaad 180K voor 2. Een goede prijs dus. Ik loop even met ze mee om te betalen. Dan blijkt dat we nog even bij de Boss langsmoeten, een rasta-achtig typje. Die begint weer vrolijk opnieuw met onderhandelen, weer op 300 voor 1. Daar heb ik geen zin in, dus lopen we verder. Een stukje verder vinden we een verkoper. Die heeft helaas maar 1 G-shock (maar wel heel veel andere mooie ;D), en die kunnen we na aandringen uiteindelijk dan voor 90K aanschaffen. Dat doen we dan maar. Het is een zwarte G-shock, en omdat Bor die het liefste wil, krijgt hij hem dus.
Voor Mats nog even verderzoeken. Als we de boulevard hebben verlaten, komen we langs Hardy's, een soort Bijenkorf. Die blijkt ook G-shocks te hebben. De kleur heeft Mats al meteen gevonden. Nu nog overeenstemming over de prijs. Dat doet Mats zelf, en erg goed moet ik zeggen. De verkoper blijft erg hardnekkig vasthouden aan 100K, maar uiteindelijk weet Mats hem toch te overreden om hem voor 90K van de hand te doen. Nu dus iedereen tevreden.

's Avonds kijken we bij ons in de straat naar een leuk restaurantje. Ik heb er een gezien die Duck verkoopt. Erg lekker, dus daar lopen we naartoe. Onderweg komen we langs een ander restaurantje dat er erg leuk uitziet. Live muziek, en, ook Duck op het menu! Dan dus deze maar. De muziekant blijkt uiterst vermakelijlk. Zijn repertoire is wat verouderd (Roger Whitaker enzo) maar hij blijkt ook verzoekjes te spelen. Hij blijkt ook Red Hot Chili Peppers te kunnen en ook Coldplay. We vermaken ons prima.

Bij aankomst in het hotel wacht de huismiep ons op. Op verveelde toon vertelt ze ons dat ze er uiteindelijk in zijn geslaagd de badkamer weer op te krijgen. Op elke badkamer hoort nl een sleutel te zitten, en bij die van Daan, Bor en Mats niet. Die zullen ze dus wel kwijt gemaakt hebben. Onzin, wij hebben zelf gezien dat er geen sleutel opzat toen wij binnenkwamen. Ze weet het echter zeker. Dus dan liegen we? We hebben het echt gehad met deze toko. Zo snel mogelijk verder. Omdat we echter 2 nachten afgesproken hebben, blijven we hier nog 1 nacht, maar die drie nachten die we misschien zouden blijven doen we dus zeker niet. K*& H%.

• 29 Juli 2012 - 14:41

Ans:

HOi,hoi,Joingens wat goed dat jullie nu allemaal zo`n G-shock horloge hebben. Daan dat is wel veel goedkoper dan in Den Bosch. dus ik hoor nog wel wat je van mij krijgt. Heel veel plezier ermee.liefs oma

Verslag uit: Palestina, Şānūr

Indonesië