Relaxen in Kas - Reisverslag uit Demre, Turkije van Daan Bor Mats Theo Miran Kroon - WaarBenJij.nu Relaxen in Kas - Reisverslag uit Demre, Turkije van Daan Bor Mats Theo Miran Kroon - WaarBenJij.nu

Relaxen in Kas

Blijf op de hoogte en volg Daan Bor Mats Theo Miran

11 Juli 2013 | Turkije, Demre

Omdat we nog geen inkopen hebben kunnen doen, nemen we een ontbijt bij het hotel. Niks bijzonders maar prima te eten. Na een paar broodjes, ziet het zwembad er toch wel erg aanlokkelijk uit voor de kids. Van half 10 tot half 1 liggen ze te spartelen in het water. Waarschuwingen onzerzijds om ingesmeerd te worden, slaan ze in de wind. Tja, en dan gaat het hard met deze temperaturen in de stralende zon. Maar vooralsnog lijkt de schade mee te vallen.

We nemen de Dolmus naar het centrum. De Dolmus komt stipt om kwart over en kwart voor langs. En je zit voor een paar stuivers zo in het centrum van Kas (te voet blijkt echt te ver in deze temperaturen, zo'n 6 km lopen). In de stad nemen we een lunch. Daarna zoeken we naar een travelagency om een trip te boeken. Er schijnen een paar erg leuke uitstapjes te maken in de omgeving. Na enig zoeken vinden we een kantoortje. Na enige voorlichting besluiten we een trip te kiezen die ons naar de zgn Saklikent kloof voert. Morgen om even na 9-en zullen we bij het hotel opgepikt worden.

Nadat we de tour geboekt hebben, gaan we wat boodschappen doen, met name voor het ontbijt en om wat frisdrank, bier en wijn in te slaan. Met de Dolmus terug naar het hotel, waar de kids de rest van de dag in het zwembad doorbrengen. Aan het eind van de dag, blijkt met name Bor toch wel erg verbrand te zijn. Langzaamaan begint hij het zelf ook te beseffen. Niet fijn. En we hebben ook geen after-sun. Als dat maar goed gaat morgen.

We gaan bij een restaurant eten wat door de tripadvisor in onze buurt wordt geadviseerd. Het heeft een erg mooie uitkijk op zee, en we hebben geluk, vandaag is het Moussaka dag. Deze blijkt inderdaad erg lekker. Na het diner terug naar huis en op tijd naar bed, morgen moeten we naar de Saklikent kloof.
Daan Bor Mats Theo Miran

Actief sinds 20 Juli 2011